Monday, January 10, 2011

AJL 25 : Tahniah Ana Raffali ... !!!!!!!!!!!

Tidak di sangka-sangka. Begitulah tuah badan seorang wanita bernama Ana Raffali di mana bakatnya mula dicungkil hanya melalui Youtube oleh seorang komposer, kini telah muncul sebagai juara baru bagi Anugerah Juara Lagu edisi ke 25.



Beliau baru sahaja dinobatkan sebagai Anugerah Juara Lagu 25 yang baru sahaja berlangsung di Stadium Putra Bukit Jalil, Kuala Lumpur. Lagu Tolong Ingatkan Aku sesungguhnya membawa tuah kepada beliau. Di mana lagu tersebut adalah sepenuhnya dari beliau sendiri. Beliaulah pencipta lagu tersebut, beliaulah menulis lirik tersebut dan juga beliau juga menyanyi lagu tersebut. Apa2pun, tahniah dari saya.



Berbalik pada AJL 25 yang baru sahaja berlangsung, semua finalist yang membuat persembahan pada malam tersebut, semuanya hebat-hebat belaka dan susah untuk memilih sang juara yang baru bagi edisi ke25. Di mana, semua finalist semuanya mempunyai peluang untuk menjadi yang terbaik pada malam AJL 25. Nampaknya, rezeki AJL 25 berpihak kepada Ana Raffali dan sememangnya sudah tertulis bahawa beliau akan muncul juara bagi anugerah yang berprestij ini. Alhamdulillah.....

Mengenai tekaan saya pada smlm, di mana saya telah meneka bahawa Lagu Drama King, dendangan Black feat Meet Uncle Hussein akan muncul juara. Nampaknya tekaan saya meleset. Lagu yang saya teka untuk menjadi Juara AJL, menjadi Naib Juara. Itu adalah tekaan saya sahaja. Mengenai tekaan yang lain, kebanyakannya tersasar walaupun pada tempatnya. Sila klik di sini untuk melihat tekaan saya.

Di bawah ini adalah keputusan rasmi yang sebenar.

Juara AJL 25 - Ana Raffali (Tolong Ingatkan Aku)

Naib Juara AJL 25 - Black feat Meet Uncle Hussein (Drama King)

Tempat Ketiga AJL 25 - Hafiz (Noktah Cinta)

Persembahan Terbaik AJL 25 - Faizal Tahir (Hanyut)

Vokal Terbaik AJL 25 - Hafiz (Noktah Cinta)


No comments:

IKLAN